Strona Główna Instr.obsł. i IPL Husqvarna Instr. obsł. B & S Instr. obsł. Tecumseh Husqvarna Stihl Partner 30.05.2020
KONTAKT
Adres e-mail:
serwimasz@wp.pl

Telefon:
797 933 990
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Linki
Galeria
Szukaj
Wikipedia
Tłumacz Ang.-Pol.

Usterki i naprawa
Mechanika
Przelicznik mocy
1 KW ~ 1,36 KM
1KM ~ 735,6 W

W - wat
KW - kilowat
KM - koń mechaniczny
Cześć
Co znajdziesz na mojej stronie

Na imię mam Mirek.

Mieszkam w Aleksandrowie Łódzkim.
Na mojej stronie znajdziesz informacje i porady związane z użytkowaniem i serwisowaniem sprzętu ogrodniczo - leśnego ( kosiarki, pilarki spalinowe, wykaszarki, traktorki ) marki : NAC, Stihl, Husqvarna oraz sprzęt marketowy.
Są tu ( w zakładce Linki i na górnej belce ) instrukcje obsługi i konserwacji silników stosowanych w kosiarkach.
Mam sporo doświadczenia w serwisowaniu tych maszyn.
Uważam, że z moją wiedzą praktyczną ( ponad 12 lat pracy w autoryzowanym serwisie Husqvarny w Łodzi ), mogę pomóc użytkownikom sprzętu ogrodniczo - leśnego powyższych marek, oraz użytkownikom sprzętu ( kosiarki i traktorki ) innych producentów, ale z silnikami Briggs & Stratton z Aleksandrowa i okolic w rozwiązywaniu problemów, i usuwaniu awarii, które niestety pojawiają się w okresie eksploatacji maszyn.

UWAGA !

Od 2 Kwietnia 2013 r uruchomiłem w Aleksandrowie Łódzkim przy ulicy Wojska Polskiego 33 ( w podwórku - wjazd obok kamienicy ) własny serwis maszyn ogrodniczych oraz sprzedaż części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Ostrzenie łańcuchów tnących w atrakcyjnej cenie !
Zapraszam.
MÓJ SERWIS

CZYNNY OD 02.04.2013r.

SERWIMASZ

CZYNNE

Poniedziałek - Piątek
8 - 16

Sobota
9 - 12

ZAPRASZAM

Tel. 797 933 990

UWAGA!


W przypadku braku możliwości dojechania do serwisu w godzinach jego pracy,
możliwe jest telefoniczne uzgodnienie dogodnej dla klienta godziny przyjazdu.


Mapka z lokalizacją mojego serwisu.

Aleksandrów Łódzki

ul. Wojska Polskiego 33 ( w podwórku )

( wjazd obok kamienicy )






Zdjęcie wjazdu do serwisu

Moja oferta
SERWIMASZ
Serwis sprzętu ogrodniczo - leśnego :

NAC, STIHL, HUSQVARNA oraz inne marki.

Kosiarki różnych producentów, ale z silnikami Briggs&Stratton.

Wykonuję przeglądy i naprawy:

- pilarek i wykaszarek - duże doświadczenie w naprawach tych maszyn ( ponad 12 lat pracy w autoryzowanym serwisie Husqvarny ).

- kosiarek różnych producentów, ale z silnikami Briggs & Stratton.

- sprzętów innych firm ( również marketowe i "chińczyki").

Ekspresowe ostrzenie i naprawa łańcuchów tnących do wszystkich pilarek.

Sprzedaż części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

OFERTA SPRZEDAŻY

Sprzedam tanio używane części do wykaszarek:

- Husqvarna 343R - zbiornik paliwa , wałek napędu , przekładnia kątowa , osłona głowicy , uchwyt z linką gazu ,

- McCulloch E 2210 BT - rura wysięgnika , wałek napędu , przekładnia kątowa , osłona głowicy , uchwyt z linką gazu.

Więcej informacji pod numerem telefonu : 797 933 990

ODBIÓR CZĘŚCI TYLKO OSOBIŚCIE !
Pamiętaj

Aby zatrzymać tekst, ustaw kursor na nim.
Zatarcie silnika dwusuwowego ( pilarki i wykaszarki )
Zatarcie silnika dwusuwowego jest tematem bardzo obszernym.
Poruszę tu tylko kilka spraw, myślę jednak, że istotnych.

Podstawowa sprawa, co to jest zatarcie silnika ?

Ktoś kiedyś ( krótko i bardzo trafnie ) określił zatarcie jako : " przerwanie filmu olejowego na współpracujących ze sobą częściach ".Inaczej to pisząc : brak smarowania łożysk lub gładzi cylindra i płaszcza tłoka.
Istnieje jeszcze zatarcie spowodowane przegrzaniem silnika ( np.: cięcie bardzo tępym łańcuchem, długotrwałe użytkowanie w wysokiej temperaturze, praca z zanieczyszczonymi otworami wentylacyjnymi, praca z bardzo brudnym filtrem powietrza, ciężka praca małą, słabą pilarką ).
Ja kilka zdań napiszę na temat zatarć spowodowanych " brakiem smarowania ".

Co to oznacza " brak smarowania "?

Do zasilania silnika dwusuwowego stosuje się mieszankę, czyli w odpowiednich proporcjach zmieszaną benzynę z olejem. Właśnie ten olej smaruje współpracujące ze sobą podzespoły w silniku. Tak więc : zły olej w mieszance, za mało oleju w mieszance, stara mieszanka, to podstawowe przyczyny zatarcia silnika. Dodatkowo bardzo częstą przyczyną zatarć jest zła regulacja gaźnika. Za duże obroty maksymalne sprawiają, że silnik otrzymuje za mało paliwa ( czyli również za mało oleju ). Rzadziej zatarcie silnika występuje z winy maszyny ( brak szczelności w skrzyni korbowej, brak szczelności w połączeniu gaźnika z cylindrem ).

Jakie są skutki zatarcia silnika ?

Przede wszystkim wysokie koszty naprawy, a nieraz wręcz nieopłacalność naprawy.
Pamiętajmy więc o kilku podstawowych zasadach związanych z mieszanką do silników dwusuwowych o których na mojej stronie piszę.
Przegląd kosiarki i wykaszarki
Przegląd kosiarki lub wykaszarki proponuję wykonać w serwisie. Jeżeli chcesz sam wykonać przegląd, pamiętaj o wymianie oleju ( w silniku kosiarki mieści się 0,6l, a w silniku traktorka 1,4 - 1,6l ), sprawdź filtr powietrza: brudny papierowy - wymień, gąbkowy - umyj w wodzie z np. płynem do mycia naczyń. Po wysuszeniu lekko nasącz filtr olejem silnikowym. Sprawdź świecę zapłonową, ewentualnie wymień. Pamiętaj o wyczyszczeniu dołu kosiarki, naostrzeniu i koniecznie wyważeniu noża ( jeżeli nóż jest nadmiernie wypracowany - wymień go ). Naostrzenie i wyważenie noża najlepiej powierzyć jednak serwisowi.
" Domowy " sposób wyważenia noża ( obrazek obok ): Zamocuj śrubę / pręt o średnicy 6 - 8 mm. poziomo w imadle. Po naostrzeniu włóż nóż na śrubę lub pręt ( w otwór, gdzie wchodzi śruba mocująca nóż do piasty ). Wyważany nóż powinien ustawić się w poziomie.
Opisane czynności należą do podstawowych i najważniejszych.
Sprawdzenie napędu kosiarki oraz czyszczenie silnika najlepiej powierzyć serwisowi.
W wykaszarce pamiętaj o nasmarowaniu przekładni kątowej, wyczyszczeniu ( umyciu ) i lekkim nasączeniu olejem ( stosowanym do mieszanki ) filtra powietrza. Sprawdź również i jeśli trzeba podokręcaj śruby.
Przyczyny krzywego cięcia
Oto kilka podstawowych przyczyn krzywego cięcia drewna:

- zęby tnące źle ostrzone ( złe kąty ) ,
- zęby tnące nie jednakowej wielkości ( różnica pomiędzy lewymi a prawymi zębami ) ,
- ograniczniki nierówno spiłowane ( nierówna wysokość ) ,
- ogniwa łączące starte ( po stronie prowadnicy ) z jednej strony ,
- mocno uszkodzone zęby tnące po jednej stronie ,
- uszkodzona prowadnica ,
- zła technika cięcia ,
- za luźny łańcuch na prowadnicy,
Ciekawostka serwisowa

To awaria silnika pilarki spalinowej.

Ciekawostka serwisowa 2

To inna awaria silnika pilarki spalinowej.

Ciekawostka serwisowa 3

Pierwszy przykład "dbałości" o sprzęt.


Ciekawostka serwisowa 4

Drugi przykład "dbałości" o sprzęt.




Podstawowe błędy w eksploatacji pilarki spalinowej
Rozpocznę od tematu, którego tu być nie powinno.
Czyszczenie maszyny po pracy. Dla ogromnej większości użytkowników, oczyszczenie pilarki,a szczególnie po stronie prowadnicy ( gdzie naprawdę zbiera się dużo zanieczyszczeń ) jest czymś normalnym. Dbanie o czysty filtr powietrza również. Niestety zdarza się, że po odkręceniu pokrywy sprzęgła ( hamulca ) widoczna jest...pleśń. Tak, to nie pomyłka. Nasuwa się pytanie - kiedy tu ktoś zaglądał?
Pokrywa rozrusznika a w szczególności otwory w niej. Przez te otwory pobierane jest powietrze do silnika oraz do chłodzenia silnika. Wystarczy odkręcić ( najczęściej ) cztery śruby, oczyścić osłonę szczotką lub pędzlem. Myślę, że 10 minut na to wystarczy.
Kolejny element do czyszczenia to filtr powietrza. Odkręcenie pokrywy cylindra, wyczyszczenie filtra równierz nie powinno być trudne, ale....Dopiero, kiedy pilarka traci moc lub trudno się uruchamia niektórzy przypominają sobie o filtrze. Inni pakują maszynę do samochodu i jadą do serwisu.
Być może osoba czytająca te porady pomyśli,że ja czepiam się tego filtra powietrza ( w artykule o kosiarkach też o tym piszę ), ale naprawdę jest to bardzo ważna sprawa.
Generalnie, ja polecam wszystkim użytkownikom pilarek spalinowych i elektrycznych, aby raz w roku oddać sprzęt do serwisu w celu dokładnego wyczyszczenia ( umycia ). Naprawdę warto to zrobić.
Kolejny temat - łańcuch ( piła łańcuchowa ). To on tnie i to od niego zależy wydajność pracy, jaką wykonujemy. Należy pamiętać, iż mając pilarkę o mocy nawet 5 KM z tępym łańcuchem nasza praca nie będzie wydajna. Dodatkowo przegrzanie silnika jest wysoce prawdopodobne. Uszkodzenie prowadnicy to również skutek ( najczęściej ) pracy z tępym łańcuchem. Jeśli samemu nie potrafimy łańcuch naostrzyć, musimy oddać go do serwisu. Jak często ostrzyć łańcuch ? Nie ma reguły. Cięcie zapiaszczonego drewna stępi nam łańcuch w kilka minut.Kiedy należy naostrzyć łańcuch ? Jeżeli podczas cięcia musimy naciskać na pilarkę, a zamiast grubego wióra z łańcucha leci pył to taki łańcuch należy koniecznie naostrzyć. Pamiętajmy, silnik to tylko jednostka napędowa, główną pracę wykonuje łańcuch.
Następna sprawa - smarowanie łańcucha. Zawsze przed pracą należy to sprawdzić. Jak ? Uruchomić pilarkę, skierować prowadnicę do dołu na drewno do cięcia lub inne jasne podłoże ( papier, deska ), wprowadzić pilarkę na wysokie obroty. Musi być widoczna linia oleju. Jeśli jej niema sprawdzamy czy zbiornik oleju jest pełny. Jeśli tak sprawdzamy otworek do smarowania lańcucha w prowadnicy znajduje się on w części prowadnicy mocowanej do karteru ( obudowy ) pilarki. Często ten otworek jest zanieczyszczony i nie przepuszcza oleju płynącego z pompy. Należy go oczyścić ( są prowadnice, które nie mają otworków, ale tam sposób podawania oleju rozwiązany jest trochę inaczej ). Pamiętajmy, nie można pracować pilarką bez smarowania łańcucha.
Jeszcze jeden temat - smarowanie łożyska w końcówce prowadnicy. Jeśli znajduje tam się otworek ( nie każda prowadnica go ma ) należy wciskać do niego smar. Można kupić specjalnie do tego celu przeznaczone smarowniczki.
Kończąc ten artykuł jeszcze jedna rada.
Czytajmy instrukcję obsługi i nie tylko wtedy, gdy pilarka nie chce się uruchomić lub pracuje wadliwie.
Podstawowe błędy w eksploatacji kosiarki
Często do serwisu dostarczane są kosiarki z usterkami spowodowanymi nieprawidłową obsługą.
Podstawowym błędem jest przechylenie ( położenie ) kosiarki ( podczas transportu lub czyszczenia ) na lewy bok ( na stronę tłumika ) lub pionowo - uchwytem do góry. Efektem takiego postępowania jest najczęściej zalanie olejem silnikowym filtra powietrza. Uruchomienie silnika staje się wówczas niemożliwe.
PAMIĘTAJ !
Do czyszczenia ustaw kosiarkę uchwytem do dołu lub przechyl ją na prawy bok ( na stronę gaźnika ).

Wskazane jest, aby zbiornik paliwa był prawie pusty. Przy większej ilości benzyna może wydostawać się otworkami w korku zbiornika paliwa służącymi do odpowietrzenia.
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika, sprawdź filtr powietrza.
Papierowy - trzeba wymienić, gąbkowy - umyj wodą z płynem do mycia naczyń, wysusz lekko nasącz olejem silnikowym.
Innym spotykanym błędem jest dolewanie oleju ponad dopuszczalny poziom.Tu również może nastąpić zalanie filtra powietrza.
Następna sprawa to : uszkodzenie ( skrzywienie ) noża tnącego lub nawet końcówki wału korbowego. Podczas koszenia trzeba zwrócić uwagę na ewentualne kamienie i inne przedmioty na trawniku. Naprawy spowodowane uderzeniem noża o np. kamień są bardzo kosztowne ( nawet kilkaset zł. ) Jeszcze jedna uwaga. Paliwo, nie należy używać starej benzyny. Możesz mieć problemy z uruchamianiem silnika lub praca silnika będzie nierówna.
Sumując to wszystko. Nie zawsze masz możliwości, czas ( i chęci ) aby pakować kosiarkę do samochodu i jechać do serwisu. Sprawdź stan oleju, filtr powietrza. Przestrzegaj podane tu uwagi.
Co dziś mamy?
Imieniny

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ważne
Pamiętaj !
Do silników dwusuwowych używaj mieszanki benzyny z odpowiednim olejem. Używaj paliwa dobrej jakości ze sprawdzonej stacji benzynowej. Złe paliwo niszczy przewody paliwowe oraz może uszkodzić gaźnik lub nawet silnik.

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie